Okręgowa Izba Lekarska a BDO

Okręgowa Izba Lekarska określa podstawowe zasady i jest generalnym wyznacznikiem standardów systemu współdziałania z BDO. Każdy z gabinetów, który prowadzi działalność wytwarzającą odpady medyczne, jest zobligowany do przestrzegania wytycznych Okręgowej Izby Lekarskiej.

Co powinieneś wiedzieć o Okręgowej Izbie Lekarskiej w kontekście BDO?

Zgodnie z informacją zamieszczoną na stronie Okręgowej Izby Lekarskiej w Łodzi, każda osoba prowadząca działalność związaną z wytwarzaniem odpadów medycznych powinna być zarejestrowana w systemie BDO. (Baza Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami)

okregowa izba lekarska bdo

BDO w przypadku Twojej działalności

Jak podaje Okręgowa Izba Lekarska, aby zarejestrować się do BDO należy najpierw złożyć wniosek o nadanie numeru rejestrowego. W tym celu należy zalogować się profilem zaufanym na stronie www.bdo.mos.gov.pl i wypełnić wniosek rejestrowy, wypełniając dział I i dział XII. (dane placówki oraz wytwarzany kod odpadu np 18 01 03*)

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów TPO proponuje pomoc w złożeniu wniosku w systemie BDO. Informacje dotyczące wniosków można uzyskać pod numerem:

Poniżej zamieszczamy link do instrukcji znajdujących się na stronie BDO:

https://bdo.mos.gov.pl/instrukcje-krok-po-kroku-system-bdo/

Czy stosowanie się do wytycznych OIL w BDO to konieczność?

Zastosowanie się do wytycznych Okręgowej Izby Lekarskiej jest niezbędne do odbioru odpadów medycznych. Każda jednostka wytwarzająca odpady medyczne jest zobligowana do zapewnienia im specjalistycznego odbioru i transportu.

Nadanie numeru BDO a firma?

Bez nadanego numeru BDO odpady medyczne nie mogą być odbierane – oferujemy pomoc w załatwieniu formalności z nadaniem numeru BDO. Organizujemy sprawną komunikację między firmą a Okręgową Izbą Lekarską